O reklamie z 4TR na UAM w Poznaniu
Na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu miało miejsce niecodzienne wydarzenie edukacyjne dla uczniów klasy 4 uczących się w zawodzie technik reklamy w Zespole Szkół Ponadpodstawowych im. Franciszka Ratajczaka w Kościanie.
Prowadzący zajęcia o charakterze warsztatowym - prof. UAM dr hab. Bartosz Hordecki, postawił przed uczestnikami nie lada wyzwanie – analiza własnej ulubionej reklamy pod kątem przekazu światopoglądowego. W związku z tym uczniowie dyskutowali o wartościach reprezentowanych przez ich ulubione reklamy, analizowali reklamę jako zwierciadło tożsamości, uczyli się poznawać świat reklamy jako labirynt relacji międzyludzkich, dyskutowali, co i jak chcieliby wyrażać poprzez twórczość reklamową oraz zastanawiali się nad mocą sprawczą swoich wyborów twórczych. W trakcie warsztatów panowała atmosfera intelektualnego poruszenia i zaskoczenia nieoczywistym spojrzeniem na reklamę. Młodzi ludzie pozwolili się porwać wykładowcy i z sukcesem wykonywali zadania, czyniąc tym samym zdecydowany krok w rozwoju swoich kompetencji zawodowych.
Warsztat „Moja ulubiona reklama” zakończył się sukcesem, obopólnym zadowoleniem i decyzją o kolejnym spotkaniu edukacyjnym z prof. UAM dr hab. Bartoszem Hordeckim.
Wychowawca kl. 4TR – Maria Zalesińska, koordynator spotkania na UAM – Anna Hordecka